Titulní obrázek


Automobilka Mazda nabízí kombík i sedan modelu 6 za stejnou cenu

Automobilka Mazda nyní nabízí kombík nového modelu 6 za výhodnou cenu. Na trhu si totiž můžete koupit vůz ve verzi kombi i sedan za tutéž cenu. A čím nás novinka překvapí?

Ani u naftových motorů se nová Mazda 6 nevzdala vysokého objemu 2,2 l, přesto se jí od dubna podaří snížit spotřebu až na rekordních 3,9 l nafty na 100 km, a dokáže plnit budoucí emisní normy Euro 6, aniž by musela používat aditiva typu močoviny.

Sedan drží i další rekord. Její karoserie s délkou 4,87 m přerůstá všechny soupeře ve střední třídě, a dokonce i některé vozy řadící se o kategorii výš. Ač nejdelší, je ale nová Mazda 6 zároveň nejlehčí manažerské auto se splývavou zádí. Základní provedení váží jen 1300 kg.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Aby toho vyčnívání z řady nebylo u nové "šestky" málo, tak český importér nastavil stejnou cenu pro sedan a praktičtější kombík. Obě verze karoserie začínají se shodným motorem a výbavou na 539 900 korunách. Základní provedení obsahuje klimatizaci a velká litá kola (17´´).

Nová Mazda 6 vás od prvních metrů jízdy uchvátí lehkostí, s níž se ovládá. Řidič má pocit, že sedí za volantem mnohem kompaktnějšího auta než téměř pětimetrového ingotu.

Jízdní vlastnosti v zatáčkách se proti předchozí generaci výrazně zlepšily. Přes značný nárůst délky auto mnohem lépe odolává nedotáčivému smyku a zvlášť s devatenáctipalcovými koly přímo vybízí ke sportovní jízdě v zatáčkách. Komfort sice není s tímto obutím stoprocentní, ale drncání jsme zaznamenali jen na nerovnostech vytrčených směrem vzhůru, jako jsou boule a koleje. Díry nebo spáry tlumiče filtrovaly s přehledem. Dvoulitrový benzinový motor ohromí pružností.

Nová Mazda 6 Sedan je na základě prvních zkušeností manažerským autem, na kterém se jen těžko hledají chyby. Dá se používat jak k dlouhým pracovním cestám po dálnici, tak k víkendovému řádění na okreskách.

Jediná chyba na kráse asi je, že nová "šestka" se nevyrábí v provedení liftback s praktickými pátými dveřmi coby vstupem do kufru místo úzkého víka.