Titulní obrázek


Mazda chce snížit hmotnost u všech nových vozů

Na začátku roku 2008 začala společnost Mazda u druhé generace řady 2 s novým trendem. Nynější plány hlavně zahrnují snížení hmotnosti u všech nových modelů o 100 kg. Automobilka musí dosáhnout poklesu průměrné spotřeby aut o 30 % již do roku 2015.

Nová strategie zahrnuje také hybridní vozidla a elektromobily. Šéf vývoje Mazdy pro Severní Ameriku David Coleman údaje upřesnil: „Skutečné číslo se sice bude lišit dle jednotlivých řad, ale představuje pro nás vysoký a důležitý cíl. Vztahuje se pouze na zcela nové modely, nikoli na modernizované.“

Japonci chtějí uplatnit při výrobě místo pouhého svařování jednotlivých karosářských dílů kombinaci svařování s lepením. Je potřeba méně materiálu, ale patřičná pevnost spojů i celé struktury karoserie zůstává zachována. Stejným způsobem už vzniká nová Mazda CX-5.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Plán neobsahuje rozsáhlejší využití hliníku, uhlíkových vláken nebo jiných exotických materiálů, které by auta zbytečně prodražovalo. Mazda zůstane u oceli, přičemž uplatní ve větší míře tu lehčí vysokopevnostní. Společnost se chce neustále zlepšovat.